Sunday, December 16, 2012

holla holla..dah lama tak tulis blog. berhabuk dah pun blog ni.. beberapa bulan ni.. banyak isu dalam kepala yang masih dalam peringkat untuk di settle. kepala pun dah berhabuk.. otak yang dah makin  membeku.. suka duka, ketawa dan airmata, gumbira sedih sakit hati, bersarang aje setiap hari kat dalam diri ni ehh.. ada blake.. xpi, semangat untuk hidup masih kuat.. still senyum untuk katakan pada hello DUNIA...sayaaaa hepiiiiiiiiiiiiiii...
kadang2 kita fikir apa yang kita makan, apa yang kita kunyah, garenti masuk dalam perut kita, garenti akan buat kita hepi dan kenyang. tapi, kalau nasib tak sebelahi kita, rezeki itu bukan tertulis untuk kita, tergigit lidah sikit aje, makanan yang dikunyah, boleh keluar, makananyang ditelan boleh termuntah. so, berpada2 dan bersyukur aje la. jika ia milik kita. SYUKUR. Kalau itu bukan milik kita..SYUKUR aje. ada hikmah la kan. mungkin makanan itu boleh sebabkan perut kita sakit, sbb itu Allah takdir kita muntahkan makanan itu dr perut kita. pikir baik2 aje la.. kan kan kannn.. 
kalau barang kita hilang, kita ikhtiar la untuk cari, kalau dh cari, x jumpa juga, kita kira sedekah aje la.. guane..boleh???? kakkakakaka... sungguh berhati mulia org sedemikian kan.. :) wink wink.. doa aje dia bagus2, bahagia sbb amek barang kepunyaan orang. nnt satu masa, dia pulak kena "sedekah" aje klu barang dia hilang. so, boleh la merasai perasaan hilang barang sama2 kan.. dolu amek barang orang, tak hingat2..tak teragak2..amekk kauu, tuhan balas.. masa tu mungkin dia akan sedar..ooooo..inilah perasaan masa aku amek barang dia dulu..
tergamak kan buat org lain susah. kalau nak susah. susahkan diri sndri aje la.. jgn buat org lain susah.. 
moral of da stori.. jangan amek barang org sesuka hati. jgn buat org lain susah hati klu kamu tidak mahu susah hati..

Thursday, October 4, 2012

siapa kata senang jadi suri???

ni la rutin harian saya.. 
5.40 am stat bangun solat subuh, pastu tido smula ..(spatutnya x boleh tido pas subuh, tapi tu yg sedap kan.. ngehh ngehhh) 
8.30 am bangun smula siapkan hasben p keje. siapkan????hahhaha..mcm siapkan baby pulak ye..hmmm..memang mcm bby pun. gereee akuuu :) settle baju dia, sarapan, stat kete, polish kasut hinggalah dia hilang dr pandangan ku ini....cewahhh cewahhh..
pastu???? 
9.30 am ahhhhhhhhh...stat dah boring sy. 
hmmm... cari baju2 kotor yang perlu dicuci..alahhh..cuci mesin je.. xpayah tunggu. just sehelai dua baju keje hasbenku ini je yang kena cuci tangan. cuci baju pun, 3, 4 hari skali je. almaklum lah..tinggal 2 orang, nak masuk mesin pun pikir bnyk kali.  kemas rumah yang tak pernah2 habis. iron baju hasben (kalu rajin) kalau x rajin, pagi esok la saya iron..huhuhu.. sempat la siap baju dlm mesin, sidai. kalau hujan, berkejar la ngan hujan tu ha..siapa dulu sampai ke ampai..huahuahuaa... sapu daun rambutan dan mangga yang berguguran. saya sentiasa anggap ia ala2 "autumn in my heart" la..huahua, untuk sejukkan ati ni ha.. :) kalau stat bukak laptop..slamatla semua keje2 saya.. 
12.00 - 2.00 pm sy on tv tgk WHI n drama kul 1, sambung berita. sampai kul 2. sambung
wat keje opis hasben or thesis dia or keje2 type menaip dia...ding dong ding dong..
5.00 pm, stat masuk dapo.. time ni la kpala slalunya sakit bila mood memasak hilang. Nak tak Nak, memang kna masak. cuba masak dengan hati..huhuhu
6.30pm hasben balik umah
7.00pm pas solat magrib , masuk dapo, n hidang makan malam. kemas dapo hingga pukul....
9.00pm. solat isyak.. sambung lagi next keje type menaip..kadang2 sampai pukul 2,3 pgi :(
tidoooo...n sabung semula duty seperti diatas....99% adalah duty harian saya...hmmmmmm.... 
manalah muka ni x kerut.. kadang2 bosannnn... ulang perkara yang sama setiap hari.  nak jumpa dunia luar, nak berkawan pun x menyempat. siapa kata dok umah, jadi SURIRUMAH itu senang... keje mungkin senang..tapi, HATI???? tak senang..huhuhuuhuhu..so, untuk menghiburkan diri..anggap aje semua duty ini, ibarat makan kek coklat yang sangat sedapppp..ibarat makan coklat yang cair didalam mulut.  

Monday, June 11, 2012

Dahi Bhaley

holla holla.. ari ni saya try buat dahi Bhaley.. ada jugak yang panggil dahi vale. ada jugak yang panggil dahi Bhalle, Dahi Bhalla..or watever la... ;) dibuat dari kacang dhal putih dan dhal kuning. macam2 cara blh..senang jek.. hehhe..

Monday, June 4, 2012

Mee hoon Hong Kong

Hari ni mood nk makan mee hoon Hong Kong. Biasa klu rasa nk makan, ke kedai la jawabnye.. saya try google..segalanya dihujung jari je sekarang. antara malas ngan rajin jek..huaaa.. Saya berjaya!!!! inilah hasilnyeee.. :)
tapi kesian la perut hubbyku.. x sampai 2jam makan..perutnye dh berbunyi.. huhuhu.. 
ayat paling best.."mmmm...lapa la.. kita dh mkn ke belum ek??? haha.."
so, saya pun membuka hidangan yang kedua.. snow cheese cake yang saya buat semalam, kekacang dan Tea O limau Panas.. okehhh dah tersandar kekenyangan (agaknye la kot.. :) ) sambil nonton hindustae dan tenis..

okeyy..saya share cara2 membuatnye:
Bahan A
  • 200 gm meehoon
  • 2 biji telur [ dipukul]
Bahan B
  • 6 ekor udang  -buangkan kulit pun boleh.tak buang pun boleh
  • 2 kepingan dada ayam -hiris kecil
  • 1 biji panjang fish cake potong nipis
  • 4 biji fish ball-belah 4
  • 4 ulas bawang putih -ketuk je-
  • sedikit sawi cina-potong kecil
  • sedikit bunga kobis -dipotong kecil
  • sedikit carrot -potong bulat-
  • 2 tangkai jagung kecil-hiris serong
  • 2 sudu besar minyak masak
  • 2 sudu makan tepung jagung-bancuh dengan sedikit air
  • 3 cawan air
  • 1 kiub ayam
  • 2 sudu besar sos tiram
  • 1/2 sudu besar lada sulah
  • garam
  • minyak
  • tambah bawang goreng dan daun sup/bawang / daun ketumbar di hiris
Cara-cara
1. Rendam dan rebus mee hoon hingga lembut. Ambil sedikit mee dan masukkan ke dalam sebiji telur yang telah di pukul.Goreng dengan sedikit minyak cam buat telur dadar.
2. Rebus 3 cawan air dengan 2 keping dada ayam. Campurkan dengan 1 kiub ayam. Biarkan mendidih. Tutup api.
3. Tumis sedikit bawang putih hingga agak garing dan masukkan udang, fish cake dan fishball.
4. Masukkan air rebusan ayam bersama lada sulah, sos tiram, baby corn dan carrot.
5. Biarkan mendidih dan masukkan tepung jagung yang telah dicampur air dan kacau-kacau supaya tepung.
5. Campurkan sawi cina dan bunga kobis. Tutup api dan kacau. Perasakan dengan garam.
6. Tuang kuah ke atas mee yang telah di goreng dan hidangkan. Sedap dimakan panas-panas.
8. Taburkan bawang goreng dan daun sup/daun bawang/daun ketumbar.

selamat mencuba la ye!!

Sunday, June 3, 2012

Snow Cheese cake

Dah lama rasanya nk buat snow cheese cake. hari ni tertunai hajat.. lum potong pun lagi, masuk je trus dlm esbok.. taraaaaaaaaaaaa...



 haaaa...baru je potong.. hubby ku dh ngap 3 slices.. ;)
 

x susah pun.. ni saya share resepinya:

  • 6 biji telur ayam (buang 2 putihnya)
  • 100 gram gula halus
  • 100 gram tepung hong kong 
  • 60 gram tepung jagung (maizena)
  • 50 gram air sejuk (dr peti ais)
  • 1 sudu teh baking powder
  • 2 sudu makan ovellete
  • 75 gram mentega (dicairkan) 
  • UNTUK KRIM
  • 1 kotak cream cheese philadelphia
  • 1/2 tin susu pekat manis- (satukan kedua bahan & putar sehingga tidak berketul2.
  • UTK TOPPING
  • 1/2 kotak kraft cheddar cheese (parutkan)
Masukkan semua bahan2 kecuali mentega cair dan putar.
2. Putar dengan kelajuan sederhana sehingga pekat & putih.Akhir sekali masukkan mentega cair.Putar lagi sehingga sebati dan pekat.
3. Sediakan acuan yang telah dialas dgn kertas minyak atau yang telah disapu dgn sedikit butter.
4. Bakar dalam acuan dengan menggunakan api atas dan bawah selama 45 minit ke 1 jam, dengan kepanasan 150C.
5. Bila sudah masak biarkan sejuk. Bila dah sejuk, ambil pisau kek dan potong di tengah-tengah kek supaya menjadi dua bahagian.
6. Sapukan krim cheese di atas separuh kek tadi, kemudian letakkan sebahagian lagi kek di atasnya.
7. Sapukan lebihan krim cheese sehingga menutupi seluruh kek.
8. Akhir sekali taburkan cheese kraf yang telah diparut tadi keseluruh kek sebagai toppingnya.

  selamat mencuba!!!!!!!!!!




Saturday, May 19, 2012

Apa Lagi mauuuu???

Hidup ini akan mudah kalau kita mahu ia menjadi mudah. cuma kita kena lebihkan usaha serta doa. Takde rezeki yang datang bergolek tanpa usaha. xkan tercapai impian kalau kita hanya duduk dan tidur sepanjang hari, xkan kita jumpa jalan kalau kita hanya menongkat dagu tanpa berfikir. lalui hidup yang telah diTakdirkan dengan senyuman. Allah tahu kita mampu harungi. sebab itu Ujian dicurahkan bertubi2. Kalau nak nangis...nangislah sepuas hati. untuk luahkan segala kekecewaan hati. Siapa mahu mendengar kecuali Allah. Minta pada Dia, Dia yang akan memberi. Dia Maha Mendengar. Pernah saya rasa hidup ini terlalu panjang untuk saya, saya mahu singkatkan masa hidup saya kerana saya tak tahan ujian yang diberi. saya fikir, saya mengucap, saya mohon ampun, moga hidup ini akan berubah baik dari sebelumnya. sentiasa bermain2 dalam kepala ini, adakah saya yang bersalah, mahupun org lain.. pokok pangkal saya kna kenal diri sendiri. saya yakin, saya mahu hidup saya sentiasa "hidup" walau ada insan yang cuba "mematikan" saya lebih awal. kadang2 saya pasrah, tapi saya tak mahu beralah. saya bukan seorang yang keras kepala. saya juga bukan seorang yang keras hati, tapi saya cuba untuk keraskan kepala, keraskan hati kerana saya mahu "terus hidup". 
saya tahu, sejauh mana saya lari, saya tak akan lepas dari memikirkan perkara yang satu itu, saya ada tanggungjawab, saya ada kewajipan yang saya tak boleh tinggalkan. walau duri dihadapan, saya tetap kena pijak untuk sampai dihadapan, walau bara api merah menyala sekalipun, saya tetap kena hadapi, biar sekalipun kaki saya rentung, saya tetap akan harungi, kerana "nyawa" saya dihadapan. walau saya sedang menghembus nafas dengan nyawa yang sama, saya tau, bila2 masa Tuhan takdirkan itulah... penamat hidup saya.  saya tak pasti, apakah keputusan saya? Apakah betul tindakan saya? Adakah saya selalu beralah? adakah saya seorang yang hipokrik pada diri sendiri. saya dah tak boleh menagis lagi. saya kena kuatkan hati walau apa jua halangan dan ujian dihadapan. Suka atau tidak, apa yang Tuhan Takdirkan itu lah yang saya kena terima. 
kadang2 saya fikir, apakah dosa yang saya lakukan hingga saya ditimpa bebanan berat ini. tapi, saya sebenarnya tak boleh sedikitpun persoal kenapa??? kenapa?? dan kenapa?? itu kerja Tuhan.. Dia Maha Mengetahui.. kadang2 saya fikir, hidup ini tiada hala tujuan, hanya kerana saya fikir "nyawa" itu bukan milik saya. Tapi, Hakikat sebenarnya, saya tahu Allah masih bersama saya. Kerana Allah tujuan hidup saya.. selagi nafas ini diizinkan Allah berada dalam jasad saya, akan cuba harungi hidup dengan senyuman. Turun naik, jatuh bangun kita, hanya kita yang tahu betapa sakitnya kita. mungkin di luar sana ada insan yang lebih dahsyat ujiannyalebih dari saya . Saya syukur, apa yang Tuhan anugerah pada saya hari ini adalah yang terbaik untuk saya, saya terima, saya redho, saya hepi, saya suka dan saya bahagia dengan TakdirNya. Saya syukur dengan anugerah hidup, anak2 dan suami yang teramat2 baik untuk saya...APa lAgi MaUuu????

Wednesday, May 2, 2012

Red Velvet II

Holla2... Badan x sihat pun, tangan saya gatal2 nk membaking. xleh duduk diam, nnt badan lagi rasa sakit. x reti pun  sebenarnya. buat2 je la reti. kalau x buat keje, nnt kpala menjelajah satu dunia. pikir melampau2. so, alangkah baik kalu sambil kepala menjelajah, tangan menggodeh tepung..huhuhu. ada la jugak hasil. Saya makan sepotong jek. hok lain tu saya anto ke UTM. kasi kanak2 riang makan.. celebrate besday 2, 3 bulan lepas n akan datang la ye..Cik jah n da geng :) 



Thursday, April 19, 2012

Pokok buah Jambu Batu dan saya

Ada cerita disebalik buah jambu batu :). kenangan saya masa kecik2. tersenyum sorang diri bila mengenangkan kenakalan saya dolu2 kala. cerita ni di alkisahkan masa umur saya 7 tahun. waktu bulan puasa. balik dari kelas fardhu ain. terjelir lidah sebab haus (padahal dh penuh perut ngan air paip, saya teguk bila ada peluang masuk ke bilik air)..ngeh ngeh ngeh :) 
sambil merenung buah jambu batu di luar rumah..haishhhhh gerammmnye la..dh la lapo ni. jam baru pukul 5lbh. nk berbuka puasa kna tunggu lg 2 jam. adoiiii x boleh tahan... (konon nye la kan... :)..) jambu batu tu teramat2 menguji kesabaranku.. ishhhhh x blh jadi ni... okey xpe..sabar ajer la ye..my b next time (sambil dlm kpala memikir mcm mana nk "smuggle" buah tu tanpa pengetahuan mak. ihikkkk 
keesokan hari, saya tengok buah jambu batu tu dah berbalut ngan surat khabar...alamakkkk..mak ni macam tau2 je buah tu tunggu masa jek nk di smuggle.. :), yang tak tahan nye :). Mak tahu berapa biji buah kesemuanya pada pokok tu. sebab mak dah kira awal2. ye la..dia tau la, kpala otak anak dia ni macam mana..hahha.. haishhhhhh gerammnye la... tgk jam, lambatnye la nk berbuka, saya pun dengan senyap2 berjalan menuju ke arah pokok jambu tu, konon2nye nk survey, dh masak lum.. bukan nk makan pun kann.. :) pandang ke kiri, pandang ke kanan..ooooo..mak tak nampak... saya berpaut pada dahan kecil pokok jambu batu tu, saya bukak sikit balutan surat khabar, saya gigit buah jambu batu tu tanpa memetiknya dr pokok...haaaaaaaaaaa...legaa... bukan nk makan kenyang2 pun, setakat nk lepaskan hajat je..hahha.. pastu, saya bungkus semula, elok2..harap2 mak tak perasan :) ngeh3... esoknye, mak tanya saya...ape bnda la yang makan buah jambu ni, ada kesan gigi.. Tak semena2 saya menjawab..lembu kot mak yang makan jambu tu.. pastu mak cakap..agaknye la..Lembu kepala hitam..hahhah... (padahal, mak tau la keje sape tu) hahha..adoiii..saya mmg tak boleh lupa kejadian ni, hingga sekarang bila sy terpandang jambu batu, saya akan teringat kisah ni. xpi, pokok jambu batu tu dah xde sekarang. sbb tanah tu dh diturap dengan tar. dah jadi lapang depan umah..

Mak saya

Ini gambar terakhir bersama Mak saya:


Konvokesyen Pertama dan terakhir saya waktu hayatnya Mak..Saya menerima Diploma Pengajian Islam Dakwah dan Pengurusan dan melayakkan sy menyambung pelajaran dalam bidang Pengurusan Perniagaan.   Gambar ni bertarikh 27 Jun 2003.. 3 tahun sebelum kembalinya Mak ke Rahmatullah.. dan Tahun 2007, setahun selepas Mak pergi, sy sekali lagi menerima segulung Ijazah. Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan dengan Kepujian. tapi, saya tak dapat menghadiri majlis tersebut kerana masalah kesihatan..
sedih bila teringat kenangan sewaktu arwah terlantar sakit. tiada siapa yang tahu kesakitan beliau. hanya dirinya dan Allah yang tahu. kesian.. setiap kali saudara mara, sahabat handai yang datang menziarah Mak, mereka akan menangis. Betapa kuatnya semangat Mak berjuang untuk terus hidup.
Saya tak berhajat untuk ambil gambar Mak sewaktu dia sakit. sebab saya tak sanggup melihat kesakitan dia. penyakit yang hingga kini kami tak tahu, namanya. dokter mengklasifikasikan sebagai barah urat. tapi, effect kepada breast utamanya. dan akhirnya berjangkit hampir keseluruhan badan. setelah setahun berulang alik ke HTAA Kuantan, Mak ambil keputusan untuk berubat kampung. Almaklumlah, orang2 tua tak tahan asyik ulang alik ke hospital, lepas satu2 sel diambil, xpi x dpt kesan apakah penyakit. Berubat kampung pun Mak tak pernah jemu. Dengar aje, org d kg sana pandai ubat, Mak pegi. saya sempat menemani Mak berubat sekali sebab sy masih belajar waktu itu. ikutkan hati, saya nk resign aje dr belajar. xpi, Mak Tak Kasi.
hanya tingggal 1 semester aje masa itu. saya tak pernah henti berdoa, moga Mak akan sembuh. sy nak mak dapat merasai hasil dr kejayaan saya.
akak ipar saya, korbankan diri dan kerjayanya kerana menjaga Mak. walaupun Mak hanya ibu mentuanya, xpi tak pernah terlintas dihatinya, ia sebagai menantu. malah sebagai anak. Mak pun tak pernah anggap akak sebagai menantu, tapi lebih dr anak sndri. terima kasih atas jasa akak menjaga Mak. tak terbalas jasa itu..
seminggu sebelum Mak pergi, pergi meninggalkan kami, saya sempat tidur dengan Mak. walau Mak hanya baring atas tilam bujang waktu itu, saya blh tido atas tilam yang sama. hingga ke pagi, tangan saya tak pernah renggang dr memegang tangan Mak yang sudah bengkak. effect dr breast dia. setiap kali Mak terjaga dan bergerak, tangan saya akan secara automatik memicit2 lengan Mak. Ya Allah, rindunya saya pada Mak. Memandikan dia waktu dia tengah sakit. Hanya hati ini yang tahu.. Tak boleh pegang sebarangan, tak boleh tersalah angkat. salah pegang, salah angkat, darah akan memancut keluar dr breast mak. Alangkah sedih hati. xpi, semangat Mak kuat. tak pernah saya dengar mak mengeluh sedikit pun. tangan x pernah lepas dari memegang tasbih.  3 hari sebelum Mak meninggalkan kami untuk selamanya, saya sempat mencuci najis Mak, saya perasan najisnya bewarna putih, xpi saya tak terfikir mak akan pergi meninggalkan kami waktu terdekat. saya  teringat, saya menyuap mak nasi. baru sesuap, Mak dah kenyang. saya memaksanya Makan hingga 3 suap. berpeluh2  mak waktu itu, sebab perutnya dah tak boleh terima makanan. tapi, disebabkan saya, Mak gagahkan untuk nganga dan menelan nasi.
Jam 9 pagi: 10.1.2006 hari raya haji pertama dan terakhir untuk Mak, Mak asyik memandang jam. asyik bertanya "lambat lg ke akak balik??? "akak balik kg di jerantut. mak minta supaya akak beli Pampers sbb Mak taknak susahkan kami untuk angkat dia ke tandas.. saya telefon akak sulong saya, minta belikan pampers sbb akak balik lambat. sambil berbual2 dengan mak, sekali sekali saya memicit2 jari dan kaki mak. kaki mak sejuk macam ais. saya bakarkan tungku batu supaya kaki tak sejuk. tapi, mak cakap dia tak sejuk pun.. saya selimut kaki mak, masa tu mak redho je apa yang sy buat, sbb kaki mak dah tak mampu nak gerak. tak terfikir lagsung dlm kpala saya, hari ini adalah hari terakhir mak. Hari ni juga merupakan cuti terakhir saya dan "memaksa" diri untuk pulang ke Kampus. saya memalaskan diri. tapi dengar suara mak..masih terngiang2 suaranya "balik la adeqq, mak ada ke tak ada, belajar sampai habis, awak ada ke tak ada, klu mak mati, mak mati jugak"... sedihnya hati aku.. sambil iron baju, saya nangis. tapi saya cuba sorok air mata supaya Mak tak nampak. bila kak long saya sampai sambil membawa pampers mak, mak panggil saya... Kali akhir, Mak minta saya pakaikan pampers untuk dia. sedangkan kak long ada disebelahnya. dia tetap minta saya yang pakaikan :(. mungkin sbb kak long tak menjaga mak. hanya saya dan akak sahaja yang tau dimana dan bgmana untuk uruskan mak.
saya bersiap2 untuk menaiki bas. tiket pukul 5. tapi..4.30. saya masih di rumah. berat benar hati ini untuk melangkah.. abang saya dan akak baru sampai dr jerantut, sempat saya memeluk akak sebelum melangkah keluar dan akak berjanji akan bgtau sy dengan segera kalau apa2 berlaku pada mak. dalam perjalan pulang ke kampus, Jam 6 ptg,  sy terima mesej dari akak, keadaan mak semakin kronik. nafas mak mula tersangkut2 dan mak dah tak boleh bercakap. hanya terdengar nafas yang tersekat2. Ya allah...saya menahan tangis dalam bas. tapi, saya tak mampu.. rakan yang berada di sebelah kerusi saya waktu itu, cuba menenangkan.jam 9.15mlm, saya terima panggilan, Mak telah pergi meninggalkan kami untuk selamanya, alhamdulillah, Mak pergi tika abah berada disampingnya. abah tak pernah sedikitpun meninggalkan Mak, waktu nafasnya mula tersekat2..perginya mak dengan redho seorang suami.. walaubagaimanapun, saya masih sempat merenung wajah Mak sebelum Mak dikebumikan. Alhamdulillah. Hanya kami adik beradik dan ipar2ku sahaja yang memandikan mak, dengan dibantu oleh seorang makcik yang biasa menguruskan dan memandikan jenazah..  Allah telah memudahkan urusan ku untuk tiba di kampung tepat pada masanya. kini, kenangan mak, selamanya dihati kami. moga Roh mak ditempatkan dikalangan hamba2Nya yang solehah.

Wednesday, April 18, 2012

merapu aje

holla holla... nape tetiba tayang gambar bunga n pasu ni ha... ni saya amek dr rumah kg.Barang2 Arwah mak yang dijaga rapi ni buat saya sayang nk tinggalkan kat kg. nipis sesangat dan mudah pecah. xpi, alhamdulillah, Takar ni dah berpuluh2 tahun hayatnya. ahhhh... tak de stori pun sebenarnya..justtt boringg..boring la terperap kat rumah..Nak keluar pun xdok mood, x dok tujuan. maklum la sy ni bukan yang suka shopping. nak window shooping pun x brape nk happening. sebab mungkin dari kecil sy tak diajar dengan duit..kottt :) tapi, yang tak dinafikan sy memang la Mata Dollar.. Ringgit2 ni x main ler..hahha.. ye la... kena la cakap dengan "meninggikan"diri.. makin banyak cakap, banyak dapat..kannnn (konon la). alhamdulillah kalau dapat dollar banyak2..wink wink~~ 


Sunday, April 1, 2012

Ya Rabb..

Ya Allah Ya Tuhanku,aku memanjatkan doa padaMu. “Ya Allah, aku datang padaMu,  lelah dan sarat beban yang berat. Berikanlah damai cahaya, keindahan dan ketenangan kepadaku  Berikanlah kesejukan jiwa dan hatiku, Aku datang untuk mengadukan kesepian dan rasa sakit dalam hati dan diriku.”
Aku mohon Ya Allah, Kau sembuhkan luka hatiku, Huburkan hatiku dengan CintaMu. Ya Allah, Kau berikan kekuatan dan kesabaran kepadaku dalam menempuh ujianMu dalam mengarungi kehidupan ini.
Kau berilah tempat yang paling bagus kepada mereka yang menganiaya hidupku, Hanya Engkau yang layak mengadili mereka dan diriku.Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku kesabaran hati, kesabaran jiwa berilah aku ketenangan hidup, Tolonglah aku Ya Allah, berikan aku kekuatan hati dalam mengharungi musibahMu, Ya Allah, jika Engkau mentakdirkan apa yang ada ditanganku ini milikku, Maka eratkan genggaman tanganku supaya ia tidak jatuh ke tanah dan jika Engkau Takdirkan Ia Bukan Milikku, maka leraikan genggaman tanganku ini, agar aku melepaskan ia dengan selamat, tanpa mencacat celakan ia..Bantulah hambaMu ini Ya Allah... aminnnn Ya Rabb.. 

Friday, March 9, 2012

Tepung Kek Choc moist kembali!!!

DAPATKAN SEGERA!!!
Tepung Kek Coklat Moist.. Ni packaging lama:
 Bertukar Wajah kepada:


 Rasa tetap sama. Serius sedap.. tak rugi jika anda membelinya. Garenti Halalan Toyyiban :) kerana saya menghasilkan tepung ini sendiri dengan teliti menggunakan bahan-bahan yang dijamin HALAL. Maka inilah hasil dari tepung kek coklat moist ini:
BIJAK MEMBELI, ENAK DIRASA

RM15 termasuk postage (Semenanjung)
kalau amek kat rumah: RM8 sahaja..

hubungi saya segera untuk dapatkannya:
012-9945629 (ain's cookiezz)



Friday, February 24, 2012

1st redvelvet 2 my luvly

hepi besday to u, hepi besday to u, hepi besday to my hubby...lallala...malas nk nyanyi sbb x sedap.,.hahha.. ni lah hasilnye my 1st Red Velvet Cheese Cake 2 my luvly.. buruk je rupanya..xpi, marvelousss :)
bila dipotong camni ler rupanya :)
dan inilah tuan punya badan..besday boyyyy...

layannnn je la isteri dia ni ha...hahha... ape2pun... untuk hubbyku..u r my luv one... Terimas kasih banyak2..cayanggg dia !!!! ;)


Sunday, January 15, 2012

vanilla muffin coklat cip





Tempahan untuk sebarang majlis pertunangan, perkahwinan, harijadi atau untuk makan2 sefamily :) oder MESTI 15biji ke atas.. 
hubungi ainz - 012-9945629..