Wednesday, December 8, 2010

Tea jemput2


slurppppppppp...ahhhhhhh.. tringat arwah atok yang aku panggil "ayah" menghirup tea O. satu2 minuman yg paling dia suka.. tringat dialog antara aku ngan arwah...

Aku        : Ayah!!! x payah la buat teh tu..ni da ada sejag..panas lagi nih!!!
Arwah   :  Hmmmmmm ..sape buat?
Aku        : Lorrrr... saya la yg buat, ape ler ayah ni..mane ader org lain la yg 
                   rajin dalam umah ni..hehhh
Ayah     : (sambil gelak)..hehhhhhmmmm...aok buat x sedap :)
Aku       : OOOoooo... saya buat seme x sedap... (sambil aku pegang leher arwah
                  mcm nak cekik jek rasanye...hohoho)..baik ayah cakap..sedappp ke
                  dok???? 
Arwah  : x sedapppp...

aku pun masuk la smula ke ruang tamu, n stgh jam tu p smula ke dapo..aku tgk 1 jag teh yg aku wat dah tgl separuh... 
dialog antara aku ngan ayah lagi..hahah
Aku     : aik???? sape minum air teh saya nih???
Ayah   :  Senyum sambil nampak gusi yg x bergigi tuh...
Aku     : haaaaaaaaaaaaaaaaaa cakap x sedap..koi dah jampi da tadi air ni, sape
                minum garenti sayang ke koi..huhuhuhu...
Ayah  : hehhhhh hehhh hehhhh....(gelak dia yg aku rinduuuuu sangatttt).. 

aku pandang je teh kat umah ni, aku tringat kat dia. suka sangat "jemput"  teh ngan hujung jari dia tuh..org da letak sudu pun x mo guna.. balik toreh getah...ngetehh dulu sambil berdikir, nyanyi lagu P. Romleeee... sambil x berbaju n pakai towel lusuh dia... rinduuu nye ke diaaaaaaaaaaaa.. Ya Allah, Tempatkan dia dikalangan org2 yang soleh..AMINNNNNNN


inilah my grandpa yang aku paling sayang. gambar arwah  dengan kakak iparku.. gambar ni bertarikh 6.6.09 sempena tarikh pertunanganku dengan Tassaduq Abbas Malik yang kini sah menjadi suamiku :0
AlFATIHAH untuk arwah Abdul Rani bin Daud




No comments:

Post a Comment