Sunday, April 1, 2012

Ya Rabb..

Ya Allah Ya Tuhanku,aku memanjatkan doa padaMu. “Ya Allah, aku datang padaMu,  lelah dan sarat beban yang berat. Berikanlah damai cahaya, keindahan dan ketenangan kepadaku  Berikanlah kesejukan jiwa dan hatiku, Aku datang untuk mengadukan kesepian dan rasa sakit dalam hati dan diriku.”
Aku mohon Ya Allah, Kau sembuhkan luka hatiku, Huburkan hatiku dengan CintaMu. Ya Allah, Kau berikan kekuatan dan kesabaran kepadaku dalam menempuh ujianMu dalam mengarungi kehidupan ini.
Kau berilah tempat yang paling bagus kepada mereka yang menganiaya hidupku, Hanya Engkau yang layak mengadili mereka dan diriku.Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku kesabaran hati, kesabaran jiwa berilah aku ketenangan hidup, Tolonglah aku Ya Allah, berikan aku kekuatan hati dalam mengharungi musibahMu, Ya Allah, jika Engkau mentakdirkan apa yang ada ditanganku ini milikku, Maka eratkan genggaman tanganku supaya ia tidak jatuh ke tanah dan jika Engkau Takdirkan Ia Bukan Milikku, maka leraikan genggaman tanganku ini, agar aku melepaskan ia dengan selamat, tanpa mencacat celakan ia..Bantulah hambaMu ini Ya Allah... aminnnn Ya Rabb.. 

No comments:

Post a Comment